YENİ YÖNETMELİK DEĞERLENDİRİLMESİ

7 Eylül 2013 tarihinde Resmi Gazetede 28758 sayı numarasıyla yayımlanan yeni “MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ”  Yıldırım Beyazıt Anadolu Lisesi Zümre Başkanları tarafından değerlendirilmiş, değerlendirme sonucu olumlu ve olumsuz yönleri aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.

Ortaöğretimle ilgili daha önce uygulanan 11 Yönetmelik ve 4 Yönerge içeriğinde bulunan 832 maddelik mevzuat hükümleri sadeleştirilip güncellenerek 227 madde ve 3 geçici madde olarak ilk defa bir çatı yönetmelik altında bir araya getirilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel örgün ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişe yönelik bütün iş ve işlemleri bu yönetmelikle düzenlenmiştir. Çok sayıda yönetmelikten oluşan parçalı yapının ortadan kaldırılarak tek bir yönetmelik haline getirilmesi olumlu olmuştur. Fakat yönetmelik içinde uygulama konusunda muğlak olan ve çeşitli sıkıntılar doğurabilecek maddeler bulunmaktadır. Bu maddelerden ilk gözümüze çarpanlar şunlardır:

- Daha önce Anadolu Liselerinde 30 olan sınıf kontenjanları bu yönetmelikle 34 olarak belirlenmiştir. Sınıf içinde öğrenci sayısının artması olumlu değil olumsuz bir durumdur ve var olan durumdan daha geriye gitmektir. Daha iyi bir eğitim için, öğretmenlerin birebir öğrencilerle daha iyi ilgilenmesi için bu sayı daha aşağılarda olmalıdır.

- Bütün sınavların ortak yapılması en başta iyi gibi görünse de uygulamada bazı sorunlar doğurabilir.  Örneğin sınav haftalarının uzamasına günde en az iki hatta üç sınav yapılmasına neden olacaktır. Bu durumda eğitim öğretim sürecini aksayabileceği öğrencilerin sınav stresinin artabileceği düşünülmektedir. Bu sorunların önüne geçebilmek için sınav haftası uygulaması değerlendirilebilir.

- Sınav yönetmeliğinde “Yazılı sınavların klasik/yoruma dayalı olarak yapılması esastır” diye belirtilmiştir. Fakat özellikle başta üniversite sınavları olmak üzere ülkemizde yapılan tüm sınavların test usulüyle yapıldığı düşünüldüğünde bu durumun öğrenciler açısından sıkıntı doğuracağı açıktır. Bu durumun önüne geçmek için her soru tarzının da olduğu karma yapılı sınavların olması daha uygun olacaktır.

- Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve duyurulması süresinin 14 günden 10 güne indirilmesi özellikle ders yükü fazla olan öğretmenlerin iş yükünü arttıracaktır. Bu sürenin 14 gün olması hem değerlendirmenin daha sağlıklı olmasını sağlayacaktır.

- Ortaöğretim sisteminde sınav sayısı ve çeşidi azaltılarak ortalama yükseltme sınavları kaldırılmış, komisyon marifetiyle yapılan sorumluluk sınavları ise ilgili dersin öğretmeni tarafından yılda iki kez (kasım-nisan) yapılacak şekilde yeniden düzenlenmiştir. Bu durumda zaten sınav ayları olan Kasım ve Nisan aylarında öğretmenlerin fazladan sınav yapması ve okuması anlamına gelmektedir. Daha önce okul açılmadan ve ya açıldığı ilk hafta yapılan sınavların tam da sınav aylarına alınması olumlu değil olumsuz bir durum teşkil etmektedir.

                                                                                                  
                                                                                                   Önder TUNÇ

                                                                       Yıldırım Beyazıt Anadolu Lisesi Zümre Başkanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bitki Ekolojisi - Fitocoğrafya

Ekosistem, Ekoloji Madde Döngüleri

Şubat Neden 28 Gün Sürer?